Friday, 29 April 2011

Buleczka do swieconki

Podeszlam ambicjonalnie do tematu. Generalnie jednak lubie piec chleby. Z buleczkami jak na razie nie mialam zbyt wiele do czynienia. Chleba jednak nie zmiescilabym w wielkanocnym koszyczku wiec skorzystalam z propozycji Liski i gotowe! Bueczki troche rozlaly mi sie na boki, bede musiala popracowac w przyszlosci nad ich formowaniem. Ale ten smak...Lekko chrzanowy z dodatkiem charakterystycznego posmaku rzezuchy i co najwazniejsze-bulki dlugo zachowuja swiezosc. Wiecej do szczescia juz mi nie potrzeba:)

Chrzanowe buleczki z rzezucha
10g swiezych drozdzy
pol lyzeczki cukru
75ml cieplej wody
175g maki pszennej
30g serka z wiaderka
20g masla
1 lyzeczka sosu chrzanowego
pol lyzeczki soli
2 lyzki swiezej posiekanej rzezuchy


do posmarowania buleczek przed pieczeniem:
1/4 szklanki wody
1 lyzeczka cukru pudru

W miseczce umiesc drozsze wraz z cukrem i 2 lyzkami cieplej wody. Wymieszja dobrze, przykryj i odstaw na ok 10 minut do pojawienia sie pianki. W wiekszej misce wymieszaj dobrze reszte skladnikow, dodaj drozdze. Wyrabiac ciasto kilka minut do momentu uzyskania gladkiej masy w razie potrzeby dodaj odrobine wiecej maki. przykryj i odstaw do wyrastania na ok godzine. Forme do pieczenia wyloz papierem. Z ciasta formuj sredniej wielkosci kulki i lekko splaszczajac ukladaj na formie do pieczenia. Ponownie przykryj i odstaw do wyrosniecia na ok pol godziny. Nastepnie buleczki posmaruj mieszanina wody z cukrem pudrem i wstawdo piekarnika nagrzanego do 180 st C. piecz ok 15-20 minut.





1 comment:

  1. Fajny pomysł:)
    Ten xchrzan mnie zainspirował:)

    ReplyDelete