Monday, 18 April 2011

Razowy makaron z niespodzianka:)

Nieczesto jakos ostatnio zdarza mi sie jest makaron. Polowka nie przepada za tymi z pelnej maki. wiec jak juz mam ochote na odmiane-to gotuje taka porcje dla siebie jedynie. Tym razem z dodatkiem dyni dla urozmaicenia, a dla wzbogacenia smaku-zwienczeniem potrawy byl uprazony boczek. Bardzo sycace i aromatyczne danie....
Przepis leko zmieniony znalazlam tu.

Swiderki z dynia, porem i boczkiem

1/2 dyni pizmowej ok 400g
1 por
suszone oregano
sok z cytryny
kilka orzechow wloskich
1-2 lyzki swiezo startego parmezanu
sol
1 lyzka oliwy z oliwek
1 lyzka drobno pokrojonego boczku
80g suchego makaronu z pelnej maki typu swiderki

Dynie pokroj w drobna kostke, por w plasterki. Podgrzej oliwe w garnku, wrzuc warzywa, dopraw sola i oregano. Dus do miekkosci ok 20 minut. Dodaj sok z cytryny. Dodaj wode w razie koniecznosci, aby uzyksac kremowa konzystencje sosu. Mozna w celu uzyskania zuplenie plynnej konzystencji zmiksowac warzywa w blenderze. Ja po prostu dluzej je gotowalam, az prawie doszly do momentu, kiedy wkrotce mogy sie juz zaczac rozpadac. W miedzyczasie ugotuj makaranon. W osobnej patelni na doslownie kilku kroplach oleju podrpaz bekon.
Serwuj makaron z sosem porowo-dyniowym, posypane parmezanem, posiekanymi orzechami wloskimi i prazonym bekonem.
Ja dodatkowo podalam salatke z lisci salaty z posiekana rzodkiewka, czarnymi oliwkami i oliwa.

Smacznego!



No comments:

Post a Comment