Monday 13 June 2011

Chleb z wloska nutka....

Z racji zeszlorocznego wypadu do Wloch nabralam przeogromnego smaku na wszystko co wloskie. Jak zobaczylam u kassy ten przepis chleba ktory az prosil sie aby go zjesc, nie czekajac dluzej pieklam go wkrotce po sukcesie z babka powyzej. Dzis moglismy sie nim zajdac lekko podgrzanego w mikrofali pachnacego...nawet zasmakowal  mojej drugiej polowce ktora raczej jest ostrozna w komplementowaniu :-P a ten wypiek naprawde pochwalila:) Pelny sukces!!!! Dzieki kass za super  przepis ktory przypomina mi Wlochy...




Chleb z ziolowa skorka
Skladniki na jeden bochenek:

niecala lyzeczka drozdzy instant
1.5 szklanki cieplej wody
0.5  lyzeczki soli
1 szklanka maki pszennej (ja uzylam all-purpose flour)
1.5 szklanki maki chlebowej
0.5 szklanki maki razowej

mieszanka do posmarowania chleba:
1/4 szklanki oliwy z oliwek
oregano, bazylia, pietruszka(suszone)
sol do smaku
zmiazdzony zabek czosnku

Przygotuj zaczyn drozdzy z ciepla woda, przykryj i odstaw na kilka minut az podwoi objetosc. Po tym czasie wymieszaj razem reszte skladnikow. Przykryj i potrzymaj w cieple oklo 45 minut, Po tym czasie wyrob jeszcze raz aby uwolnic powietrze i ponownie odstaw na ok 30 minut. Posmaruj blaszke oliwa, posyp maka(ja  uzylam maki kukurydzianej ale mozna i zwykla pszenna)wloz mase i uformuj w bochenek oraz delikatnie posmaruj z wierzchu oliwa z ziolami zostawiajac troszke na pozniej. Wstaw do piekarnika nastawionego na ok 190 stopni C i piecz okolo 35 minut. Temperature jest troszke umowna bo kazdy musi wyczuc swoj piekarnik. Ja mam z termoobiegiem wiec ustawiam troszke nizsza. Jeszcze cieply wloski chleb posmaruj reszta mieszanki ziolowo-oliwnej-to pomaga zachowac swiezosc chlebka i ta atrakcyjna chruppiaca skorke...Pycha!!!


No comments:

Post a Comment