Wednesday, 16 March 2011

Chleb tostowy

Lubie czasami zrobic sobie grzanki..zwlaszcza z rana. Dzieki propozycji Liski moge zajadac sie pysznym, sycacym zdrowym chlebkiem jakze odmiennym od watowatych tostowych chlebow dostepnych w sklepach. Nadal jeszcze  ucze sie obslugi temperatury w moim piecu z termoobiegiem, wiec pomimo zmniejszonej temeperatury i lodu na dole piekarnika, chleb troche sie przypiekl z wierzchu. Co wcale nie wplynelo chrupkosc i miekkosc wypieku. Polecam!

Chleb tostowy
z malymi modyfikacjami

1 lyzka zakwasu zytniego
05 lyzeczki drozdzy instant
150g maki pszennej
70g maki chlebowej 
1 lyzeczka masla
1 lyzeczka mleka w proszku
niecala lyzeczka soli
niecala lyzeczka cukru
160ml wody

Maslo rozpusc i odstaw na bok, ostudz. W misce wymieszaj maki, drozdze, dokarmiony 12godzin wczesniej zakwas(ja poprzedniej nocy do 1 lyzki zakwasu zytnniego dolozylam 1 lyzke maki i 1 lyzke wody, wymieszalam, przykrylam i odstawilam), mleko,sol, cukier, maslo i wode. Wymieszaj calosc. Przeloz mase do naoliwionego pojemnika, przykryj w folia i odstaw w cieple miejsce na ok. 1godzine. Po tym czasie z masy uformuj bochenek, uloz w naoliwionej male keksowce, posmaruj oliwa z wierzchu i ponownie odstaw do wyrosniecia na niecal godzine. Ustaw w piekarniku 170st C, wsyp na spod ok 0.5 szklanki kostek lodu i wstaw chleb. Piecz ok 25-30 minut, nastepnie zmniejsz temperature i dopiecz klejne 10 minut. Wyjmij z piekarnika,spryskaj delikatnie z wierzchu woda. Po kilku minutach od ostygniecia bedzie mozliwe wyciagniecie chlebka z formy. Poloz na kratce i zostaw do calkowiego wystygniecia. Dobrze upieczony chleb powinnien wydawac gluchy odglos popukany od spodu.





No comments:

Post a Comment