Friday, 25 March 2011

Paneer w kokosie....

Wiosna!!!!! Slonce rozgrzewa lekko skostniale jeszcze stawy, budzi rosliny ze snu. Moge juz przy otwarciu okna podczas gotwania napawac sie cudownoscia zielonoscia roslin i promieniami slonca wpadajacego do kuchni i czyniacego proces gotowania jeszcze przyjemniejszym!
Zaserwowalam kilka dan z chlebkiem chapati. Ale zacznijmy od poczatku-dania z serkiem hinduskim paneer. Jest on dosc twardy podobny do sera farmerskiego lub twarodu, wytwarzany z mleka krowiego lub bawolego otrzymywany w procesie podgrzewania i dodania kwasu np soku ctrynowego. Paneer oryginalnie pochodzi z polnocne czesci Indii, ale aktualnie jest rowniez popularny na poludniu.

Paneer w kokosowym sosie
przepis stad z niewielkimi zmianami z mojej strony

125g sera paneer
1.5 cebuli
3 zabki czosnku
1cm kawalek imbiru
2 pomidory
2 zielone papryczki chili
1/2 lyzeczki nasion kminu rzymskiego
1 lyzeczka sproszkowanej kolendry
1/2 lyzeczki czerwonego proszku chili
1/2 lyzeczki cukru
1/2 puszki mleka kokosowego(ok 200ml)
liscie kolendry
6 lisci curry
1 lyzeczka soku z cytryny
0.5 lyzeczki ghee
liscie kolendry
1 lyzka oleju

Pokroj paneer w kostke. Posiekaj drobno cebule, czosnek, imbir, papryczki chili, pomidory, kolendre.Rozgrzej olej w glebokiej patelni lub woku. Wrzuc nasiona kminu i jak zaczna pryskac, dodaj do nich liscie curry i cebule i smaz az ta ostatnia bedzie 'rozowawa'. Wowczas wsyp rowniez imbir i czosnek i smaz razem przez minute. dodaj nastepnie pomidory i papryczki chili. Dus do momentu uzyskania konzystencji pasty. Uzupelnij mieszkanke przez dodanie kolendry w proszku, sproszkowanej czerwonej papryki, cukru, oli i mleka kokoswego. Uzupelnij woda aby sos nie byl zbyt rzadki i gotuj pod przykryciem do miekkosci paneer'u ok 20 minut dodajac wode w razie potrzeby. Serwuj ozdobione posiekanymi liscmi kolendry z ryzem lub chapati.










No comments:

Post a Comment