Thursday, 10 March 2011

Sai Bhaji czyli szpinak z warzywkami po hindusku

Zdrowe, sycace, banalnie proste do przygotowania.Nadal jestem w zachodnich Indiach.Dobrze komponuje sie z wszelakiego rodzaju chlebkami-pita, naan, rotis czy chapatti. Polowka wolala pikatniejsze, wiec dodalismy kitchen king masala. Ale jesli nie dysponujecie ta przyprawa i tak, mysle,zasmakuje Wam moja propozycja:)

Sai Bhaji-szpinak z warzywami
przepis z Enjoy Indian Food ze zmianami

4 kostki mrozonego szpinaku
3 lyzki suszonego koperku, mozna uzyc swiezego, wtedy troche wiecej
1.5 lyzki suszonych lisci kozieradki, w przypadku swiezych postepuj podobnie jak powyzej
1 marchewka
1 ziemniak
1 mala zielona cukinia
1 sredni baklazan
1 pomidor
1/2 szklanki zoltego grochu (yellow split pea)

sol do smaku
1 lyzeczka papryki

1 lyzka oleju
1 lyzeczka kminu rzymskiego (cumin seeds)
2 zabki czosnku
1 cm kawalek swiezego imbiru
1 zielona papryczka chili
1 srednia cebula

Groch oplucz pod biezaca woda, zalej swieza i gotuj do miekkosci na srednim gazie. Zagotuj wode i wrzuc pokrojone w kostke warzywa-marchewke, ziemniak i baklazan. Gotuj pod przykryciem. W polowie gotowania dodaj do nich suszone ziola. Przykryj  ponownie.
W glebokiej pateni rozgrzej olej i wrzuc nasionka kozieradki.Kiedy zaczna podskakiwac, zmniejsz plmien i dodaj drobno posiekane cebule, czosnek papryczke i imbir. Mieszaj od czasu do czasu. Kiedy cebula lekko zbrazowieje, dodaj pomidor i 1 lyzke wody. Dus przez kilka minut, az pomidor  bedzie pakowaty Wtedy dodaj warzywa wraz z gorchem i ok. 0.5 szklanki wody. Przyj i dus pod przykryciem do miekkosci warzyw ok 15020 minut. Dopraw do smaku sola i papryka. W zaleznosci od upodban mozna dodac wiecejwody, aby byla kozystencja przypomiajaca zupe. Moja wersja jest bardziej gesta.
Poniewaz jest to danie z grupy suchych (bhaji) wiec serwuj z mokrym curry i standardowo z chlebkiem roti, naan lub ryzem. 

Smacznego!



No comments:

Post a Comment