Friday 6 May 2011

Chleb inny niz zwykle....z ziemniakiem:)

Uswiadomilam sobie ostatnio, ze nie mieszcze sie w podejmowanych statystykach dotyczacych powtarzalnosci potraw. Pokazywaly one, ze znaczna czesc spoleczenstwa brytyjskiego bazuje na kilkudziesieciu przepisach ciagle regularnie powtarzanych. U mnie juz patrzac na samo pieczywo-prawie kazdy moj wypiek to twor z innej troszke juz bajki:). Wyprobowalam nowy dodatek-gotowany ziemniak. Bylam ogromnie ciekawa efektu koncowego produkcji. Chlebek niezmiernie mnie zachwycil. Do tego stopnia, ze zatracilam sie w jego jedzeniu konsumujac kilkakrotnosc mojej normalnej porcji. A jest czym! Chlebek jest aksamitnie miekki, przyjemny w dotyku i na jezyku, zachwycajacy w swojej delikatnosci. Goraco polecam!

Chleb pszenno-ziemniaczany z platkami owsianymi
za Home baking.Cookbook z niewielkimi zmianami z mojej strony

200g ugotowanych ziemniakow
200g maki pszennej
50g maki razowej
3/4 lyzeczki soli
2 lyzki margaryny
1 lyzeczka drozdzy instant
3/4 lyzki brazowego cukru
1.5 lyzki platkow owsianych z otrebami
1 lyzka odtluszczonego mleka w proszku
210ml cieplej wody

Ziemniaki obierz, pokroj drobno, zalej goraco woda i wstaw do mikrofalowki na ok 10-15 minut. Odsacz z wody i odstaw. W duzej misce wymieszaj razem wszystkie skladniki. Dodaj rozduszone ziemniaki. Razem wszystko wymieszaj. Przeloz na wysypana maka stolnice. Zagniataj ciasto 5-10 minut az bedzie ono gladkie i elastyczne. Przeloz do posmarowanej oliwa miski, przykryj i odstaw na godzine w cieple miejsce do podwojenia objetosci. Po tym czasie ponownie ciasto zagniec i przeloz do naoliwionej formy keksowej. Przykryj i ponownie odstaw do wyrosniecia.
Nastaw piekarnik na 195 st C(termoobieg), ciasto posmaruj woda i posyp platkami owsianymi. Wstaw do piekarnika. Piecz ok 23 minuty. Sprawdzaj ciasto co 10 minut ewentualnie zmniejszajac troche temperature jesli ciasto zacznie sie z wierzchu przypiekac.






5 comments:

  1. Piekłam kiedyś podobny. Był przepyszny, a dzięki dodatkowi ziemniaków długo zachowywał świeżość. Wygląda pysznie :)

    ReplyDelete
  2. Chleb ciekawy, tez ostatnio robilam chleb z ziemniakami, bardzo mi smakowal.
    Ale najlepszy ze wszystkiego jest kot w tle. Twoj? :)

    ReplyDelete
  3. Ja tez się nie mieszczę w statystykach:0 a chleb jest superowy:)

    ReplyDelete
  4. Kot mieszka sobie u mojej rodziny, jest ze mna wirtualnie:) Dziekuje za komentarze:)

    ReplyDelete