Wednesday, 15 June 2011

Razowa bagietka....

Czasami zdarza sie , ze brakuje pieczywa w domu. Od czego jednak jest internet. W sytuacji, kiedy naprawde na szybko chce przygotowac swieze pieczywo-bardzo on sie przydaje. Znalazlam idealny w mojej sytuacji przepis-prosty i szybki.W oryginale byla to bagietka biala, jednak ja postanowilam uzyc maki razowej dzieki czemu kromki bagietki sa bardziej syte i zdrowsze. Chlebek jest cudownie miekki z chrupiaca skorka. Minelo kilka dni. Chlebek podgrzany w mikrofali (taki na cieplo lubie najbardziej:) zachowal swa miekkosc,chc chrupkosci skorki juz nie ma. Ale  i tak jestem smakiem zachwycona. Naprawde polecam!



Bagietka razowa
0.5 szklanki cieplego mleka
1 lyzeczka margaryny
1 lyzeczka cukru
1/2 szklanki cieplej wody
1 lyzeczka suszonych drozdzy-dalam ok 15-20g drozdzy swiezych
1 lyzeczka soli
2 szklanki maki pszennej razowej
czysta woda w butelce ze sprayem (mozna kupic w sklepach typu Boots czy Superdrug)

Zagotuj mleko i dodaj do niego maslo, cukier i wode. Zamieszaj i odstaw na 5 minut. Dodaj drozdze, sol i stopniowo dodawaj make. Wymieszaj calosc i wyrabiaj  kilka minut. Ciasto powinno byc lepiace i miekkie. Przeloz je do wysmarowanej oliwa miski, przykryj i bodstaw cieple miejsce na pol godziny do wyrosniecia. Nastepnie przeloz na stolnice, podziel na dwie czesci i uformuj bagietki dlugosci okolo 20cm. Przeloz je delikatnie na naoliwoona blache do pieczenia i ponownie odstaw na 30 minut do wyrosniecia. Nagrzej piekarnik na 230st C(termoobieg), spryskaj ok 10 razy woda scianki piekarnika. Piecz bagietki 10 minut, nastepnie zmniejsz temperature piekarnika do 180st C i dopiekaj kolejne ok 10 minut. Bagietki powinny brzmiec glucho popukane. Wystudz je na kratce. Polecam je do maczania w miekkim zapiekanym camembert:)
Smacznego!











No comments:

Post a Comment